Avsluta en försäljning via Mina Sidor
För att hjälpa er med att avsluta en försäljning så har vi skapat en guide för dig som är kontaktperson. Guiden innefattar alla steg i hur man avslutar en försäljning och hur man beställer hem alla produkter som varje säljare har sålt
Följ dessa enkla steg för att avsluta en försäljning:
1. Gå in på Mina Sidor och klicka på ”gruppsida” i det högra hörnet längst ner.
2. Kontrollera att varje säljares beställningar är registrerade. Därefter klickar ni på ”Avsluta försäljning”.
3. Efter att ni har klickat på ”Avsluta försäljning” dyker det upp ett meddelande som frågar om alla säljare har registrerat sina sålda produkter. Ni kan klicka ”Ja” på denna om ni har kontrollerat att alla beställningar är registrerade.
4. I nästa steg får ni en översikt på er beställning. Ser allt ut som det ska kan ni gå vidare med att klicka på ”Gå vidare”.
5. Ni får nu välja om ni önskar att få produkterna levererade till en privatadress eller till skolan/arbetsplatsen. Vid leverans till en privatadress tillkommer en extra fraktavgift på 250 kronor, därför vi uppmuntrar er att välja en skola eller arbetsplats som leveransadress för att slippa den extra fraktavgiften, samt få snabbare leverans.
6. I nästa steg skriver ni in leveransadressen. Om ni har valt att få beställningen levererad till en skola/arbetsplats så är skolans eller arbetsplatsens adress ni fyller i nedanför. Om ni har valt att få beställningen levererad till en privatadress så är det den adressen ni fyller i. Dubbelkolla att alla uppgifter stämmer och klicka sedan på ”Bekräfta”.
7. I sista steget får ni välja betalningsalternativ. Om ni inte vill betala direkt så rekommenderar vi er att ni väljer faktura som betalningsalternativ. Ni får då god tid på er att ta emot er beställning, dela ut produkterna och samla in betalningarna innan ni betalar. Fakturan skickas till den e-postadress som har angivits i beställningen. Efter att ni har valt betalningsalternativ klickar ni på ”Slutför köp”.
Grattis, ni har nu avslutat er försäljning!
Ni är mer än välkomna att kontakta oss ifall några frågor uppstår.
Er order kommer antingen att skickas med PostNord som halv- eller helpall, eller om det är en lite mindre order så skickar vi det med med DHL som paket.
Leveransen kommer att ske till den adress som står i er orderbekräftelse.
Det skickas automatiskt ett mejl från vårt ordersystem när en order skickas ut som innehåller er spårningslänk. Om ni inte fått mejlet ännu så beror det på att mejlet gått till spam eller att ordern helt enkelt inte är skickad från oss ännu.
Fraktbolaget (PostNord eller DHL) kommer att avisera er innan leverans så att ni kan komma överens om en leveranstid och/eller leveransmetod.
Om du vill förbereda inför er leverans och få en notis direkt i din telefon så rekommenderar vi att ladda ner PostNord appen, som ofta är ett smidigt sätt att få bättre koll på leveransen.
Om ni inte tar emot leveransen på den bestämda tidpunkten med fraktbolaget så kommer ordern skickas tillbaka till ett centrallager där fraktbolaget tar ut en pallhyra per dygn. Denna kostnad (vanligtvis 180 kr per dag) kommer läggas över på er ifall det skulle uppstå. Det är ytterst få detta har hänt för, och om ni följer instruktionerna från fraktbolaget så ska det inte vara något problem.
Om det skulle uppstå några problem med fraktbolaget, t.ex. att de skulle göra en utkörning till er utan avisering (och som ett resultat, att ni inte kan ta emot leveransen) så hjälper vi er gärna att reda ut detta. Vi står alltid på er sida! ?
Läs våra vanliga frågor & svar eller skriv till oss på info@elore.se!